torsdag 23 augusti 2007

Biotherm, Decleor, Lancome, Hugo Boss, Shiseido, Clinique, Clarins, Armani, Givenchy, Zirh, 4V00, Recipe


Fuktlotioner och peelingkrämer, solpuder, smink, foundation, ögonkrämer och dagkrämer, ansiktsbehandling.... Bara för kvinnor? Nej, inte alls. Männen har snabbt blivit den nya målgruppen för skönhetsbranschen. Var tredje man under trettiofem byter hårfärg.

"Ska man komma någonstans måste man ta hand om sitt utseende".
Bob och Karl.

"Säger man åt en man att han behöver gå på ansiktsbehandling var fjärde eller var sjätte vecka, så gör han det".
Anna-Karin G, rektor på Privatskolan för hudvård och kosmetik i Stockholm.

"Vi lever i en visuell kultur, en kultur där bilden och ytan får ett allt starkare genomslag".

"Har det blivit könsneutralt att vara omvårdande kan det bli könsneutralt att vara en upppiffad person".
Philip W etnolog

Biotherm, Decleor, Lancome, Hugo Boss, Shiseido, Clinique, Clarins, Armani, Givenchy, Zirh, 4V00, Recipe m.m.m.m.m.m...........alla ansvarar i fortsättningen för att man inte behöver tappa ansiktet.

2 kommentarer:

Lilla B sa...

När ytan får större betydelse än innehållet är balansen rejält rubbad.
Vilken industri det är att sälja drömmar på burk!

thomasmedh sa...

Så sant, så sant!