torsdag 8 januari 2009

Och vinnare är...


... Oscar R L i Åby Stora Pris 1963.

Legendariske travtränaren Sören Nordin var tvåa med Julienne och Metro Star blev trea. Jag älskade Julienne men franska hästar brukade vinna de där åren.


Och självfallet var jag där. Jag var alltid på Åby. Visste allt om kuskarna - Algot Scott, Ragnar Thorngren, Uno Swed, Birger Widell, Åke Krook, Folke Sjöberg osv - och spelade 2 kr vinnare eller 5 kr plats.
Inte mer.

Samma sommar körde en hälsing - Stig H. Johansson - sitt allra första travlopp. Och kom sist. 42 år senare hade han vunnit mer än 6000 travlopp och blev den störste bland travfolket.


Ikväll gick första start kl 1830 på ÅbyTravet. Men jag är aldrig där. Jag har inte varit där sedan 80-talet. Vet ingenting om kuskarna - spelar inte ens HarryBoy.
Inte mer.

Inga kommentarer: