lördag 3 januari 2009

God fortsättning!


Ett nytt år har just inletts och ligger tämligen oskrivet och i skrivande stund nästan lika vitt som snöfältet utanför husknuten (dagsfärska och dramatiska rapporterna från Mellanöstern undantagna) och........ ja, så bor och lever jag nu i en ny miljö, på en mindre ort, en timmas bilväg från Stockholm. Tänkte försöka komma igång igen här på bloggen, prövande och trevande men nu från en annan horisont.

Det är dock så, att för tillfället vet jag faktiskt inte på vilket sätt...., eller ens om bloggen här kommer att få ett längre liv under 2009. Och skälet stavas nog Stockholm. Det låter sig helt enkelt förklaras av att jag som nyinflyttad, i Stockholms medeltida grändstad under hösten 2007, där fann ett oerhört rikt utbud inom nära räckhåll. Ja, i grunden fann jag där det mesta av vad jag då sökte under de dagliga promenaderna. På sätt och vis kom det här på bloggen också att avspegla sig som en bildmässig redovisning, ett personligt dokument av ett år i Stockholm.


Inspirationen kom främst från kontakten med Stockholms vattenstråk och sjöliv samt naturligtvis de historiska miljöerna. Bildmotiven fanns där dygnet om, lika måleriska som lättfångade - miljöer, som Stockholms rika historia och marina prägel generöst erbjuder sina invånare och besökare.


Idag, i januari 2009 och med en annan horisont, vet jag som sagt inte hur fortsättningen ser ut....., men en nödvändig förändring är nu genomförd och kanske utflytten till en mindre ort kommer att medföra någonting positivt? Någonting mer eller mindre väntat eller någonting fullständigt oväntat, vilket också kan avspegla sig i någonting kreativt här på bloggen?
Min förhoppning finns där.

Stockholmsbilden här är en av de sista jag tog före avflytten - S/S Blidösund med fyr i ångpannan vid en snöfylld kajlänga - Skeppsbrokajen.

2 kommentarer:

Hasse Wester sa...

God fortsättning själv Thomas. Ser fram mot att du ska hitta en fortsättning på din blogg och hur den än utformar sig så tror jag att det blir intressant och jag följer självklart med. Kom ihåg att det inte är så långt till Stockholm! Ha det gott!

thomasmedh sa...

Hjärtligt tack för de uppmuntrande orden.