tisdag 1 april 2008

Sveriges närmaste syster


Då jag en längre tid har noterat vilken inkomstbringande figur Järnpojken har blivit i Gamla Stan kan jag idag avslöja att jag själv inom kort låter uppföra Järnflickan på redan utsedd plats i Stockholms innerstad. Mer om exakta platsen senare.

Järnflickan, som kommer att vara knappt en tumnagel hög, blir som attraktion därmed "the absolute smallest sculpture of Stockholm" - en patenterad affärsidé som jag räknar med skall väcka gåvolustan hos besökare.

Samtidigt kan jag meddela att det pågår förhandlingar med flera svenska kommuner om utplacering av flera hundra liknande Järnsystrar runt om i landet. Målet är att bli störst i det lilla formatet, att leva upp till mottot "Sveriges närmaste syster". Se dig om, hon kan stå strax intill.

Inga kommentarer: