onsdag 9 april 2008

Läckert blickfång i hamn


Det finns företeelser som är så banalt förutsägbara att man reagerar på dem med en uppgiven suck(!) då man ställs inför dem. Att just den här bloggen - Längs kajen - idag skulle innehålla en bild på fullriggaren af Chapman är just ett prov på ett sådant banalt antiklimax. Skeppet har ju blivit uppmärksammat i flera medier på sistone när det nu återkommit till Stockholm efter renovering under ett och ett halvt år. Det går t.ex. idag att läsa om detta på första sidan i Dagens Nyheter.

Jag skulle därför anstränga mig att avstå från att nämna någonting här på bloggen tänkte jag, så dj-la förutsägbar kan man ju inte vara.

Just därför gick jag ut på kajen i eftermiddags och fotade och här är bilden på skönheten. En anledning god som någon och nu ligger hon där igen, fast förtöjd mitt i blickfånget under kajpromenaden. Och visst har det saknats någonting i stadsbilden under en lång tid.

(foto: Stockholm 9 apr 08)

Inga kommentarer: