tisdag 1 januari 2008

GOTT NYTT ÅR!


Det är dags för ännu ett årsvarv och efter en månads paus i samband med flytt snurrar jag igång här på bloggen igen på årets första dag med bild och inlägg, som väl är så där lagom trist och nyktert oinspirerande. Och dessutom utan rondellhund!

Å andra sidan, vid en närmare betraktelse, så kanske bilden åtminstone skänker en viss igenkännandets glädje, då vi ju i det här landet aldrig har särskilt långt till vår närmaste rondell. Bilden kan ju praktiskt taget vara tagen varsomhelst i landet.

Rondeller inbjuder oss trafikanter till att snurra och snurra och snurra, tills vi gnolar och snurrar oss bort för ett tag och vi hör oss i.......

..... Snurra min jord
låt mig följa med dig
Jag är lika värnlös som du
Snurra min jord
du får inte ge dig
Jag vet ingen stjärna som du
Snurra så följer jag med
jag vill leva i fred som du
Jag tror på dig jord
och jag följer din stjärnas lag
Gärna natt, men natt blir kanske dag


God fortsättning på året!

1 kommentar:

Hasse Wester sa...

God fortsättning på 08. Visst kommer man att snurra i en hel del rondeller även i år och kanske rondeller är ett bra sätt för oss att stanna upp eller i alla fall sänka farten ett tag.