onsdag 1 januari 2014

Vita vidder



Årets första dag och på spaning. Efter vintern kanske? 

För att hitta lite snö här i Sörmland fick jag dock vända mig till arkivet och leta fram bilder som togs för ett år sedan - januari 2013. 

Men det finns helt säkert mycket annat att fundera över så här alldeles i början av det nya året. Mycket är ovisst ännu, inte minst inom det politiska området. År 2014 är ett supervalår och jag är rädd för att tonläget i spelet om makten blir allt annat än trevlig under året. Vi är nog väldigt många som redan anser att det politiska samtalet har gått överstyr. Hat och förakt haglar över respektive motståndare och metoder förekommer som vi aldrig tidigare har sett under modern tid i landet. 

Ojdå, nu är inte detta en politisk blogg och jag utvecklar inte ämnet vidare. 

Här ägnar jag hellre tid åt foto, lägger min energi där intresset är större d.v.s. mitt eget intresse för foto och fotolitteratur m.m. En ny kamera är i alla fall inköpt, som komplement till systemkameran och vi får se om det betyder något för mitt fotograferande. 

Den dominerande känslan på årets allra första dag är som sagts att mycket fortfarande är ovisst och ofärdigt framöver. De 365 dagarna kommer helt säkert att fyllas ändå. 

Denna dagen ett liv, som farbror Melker sa. Och det är inte en dålig utgångspunkt.



(foto:©Längs kajen, Sörmland)     

Inga kommentarer: