söndag 31 oktober 2010

Återkomst




Det myllrar av berättelser, man går in och sedan är man där, omsluten tills man kommer ut. Ibland händer det dock att en berättelse tar ordentligt tag i en och håller en kvar, djupt inne i en själv...

Jag återkommer gång på gång till den gamla gården, apelträden och hagmarkerna runt omkring, hör korpen kraxa, lyssnar till vindsuset i träden och känner ro. Här är stilla, här är enkelt, här finns, för den som vill, en berättelse att söka. Kanske handlar den om återkomst? Jag tror i alla fall att den är läkande.


(foto:©Längs kajen)

4 kommentarer:

billan sa...

Dina ord och dina bilder tar ett ordentligt tag i mig.......
Jag är övertygat om att den platsen är läkande för såväl kropp som själ!

thomasmedh sa...

Ja, platsen är unik.Man talar ibland om platsens ande, här är den genuin och stor i sin anspråkslöshet.

haspet sa...

Ser verkligen vackert och läkande ut. Kan tänka mig att man gärna återkommer dit.// Peter

thomasmedh sa...

Tack, Peter.