måndag 7 juli 2008

Små lätta moln


Små lätta moln
ser jag på din himmel,

din himmel som är blå.

Här är du nu min sommar
med
små lätta moln.
Min kärlek har du sommar,

din himmel så blå.

Pugh Rogefeldts trevliga text och bilden från havsbandet föreslås kompensera för måndagens dystra väderprognoser från SMHI, som lovade ihållande regn, regnskurar och molnigt i veckan. Burr!

Måndagens vandring längs Stockholms kajer var sannerligen en blöt historia, regn och blåst. Ett riktigt hundväder, tänkte jag och såg medlidsamt på de våta jyckarna i snålblåsten. Men, men...., efter regn kommer solsken!

Märker förresten att inläggen f.n. av någon anledning pendlar mellan insjö och hav - en slags in- och utandning, skulle jag vilja säga. Och då får det bli så...

(foto: Sthlms skärgård, juni -08)

Inga kommentarer: